Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Frågor och svar!

Publicerad 2015-11-22 11:33:31 i

Tack snälla för era frågor! Här kommer både frågor och svar :* .
 
Har du haft några motgångar på din viktresa?
Svar: Oh ja visst har jag det. Livet är en berg och dalbana. När vågen stått still så kan man känna bara fuck this.. Händer det inget kan jag lika gärna skita i allt. Så har kommit dippar då jag struntat i allt vad kosten varit och frossat. Men det har förstört mer psykiskt än fysiskt. Har gett mig ångest efteråt. Har en lång väg framför mig nu att börja våga äta mer och framförallt att det inte är döden att äta något onyttigt ibland och inte stirra mig blind på vågen.
 
Alltså, du har haft ett kostschema, räknat dina kalorier osv men någon/några gånger släppt allt och tryckt i dig socker, gluten och allt som inte annars ingick i din diet? Hur tog du dig ur det? (Sockeravgiftning är ju så väldigt jobbigt att bli av med första-andra veckan)
Svar: JA! alltså nu under dieten har jag inte släppt på spärrarna på samma vis som innan. Visst har jag ätit lite godis och sånt men inte frossat. Då har det inte varit något svårt att fortsätta som vanligt. Men innan när jag körde på egen hand så hade jag ibland riktiga sockeranfall så tryckte nog i mig allt som gick. Haha men tror man kan behöva det ibland för att sen lära sig att det inte är värt det. Men som svar på hur man kommer ur det igen är bara att bestämma sig. Jag föll några gånger och små åt lite men sen bryter jag bara helt på det. Och just den biten med att räkna kalorier gjorde det lättare att låta bli för man blev så medveten om hur mycket kalorier så lite godis innehöll så det var inte värt att "slösa" på sina kalorier på skit.
 
Jag har ju inte läst hela bloggen så vad fick dig att bestämma dig? Har du haft pt online hela vägen? Kram
Svar: Det var nu efter att jag fött vårt andra barn. Dagens efter förlossningen vägde jag 132kg och kände bara att nu får det vara nog. Jag är en tvåbarnsmamma och skall vara en förebild. Jag skall kunna orka leka och springa med mina barn. Så allt var för deras skull.
Och kände att räkna kalorier nog var något för mig. För tror inte på quickfix så som massa olika pulverdieter och att ersätta riktig mat. Bara sett flera som går ner massor för att sedan gå upp allt och lite till igen.
Nej jag har gjort det mesta själv. Anlitade Patricia nu den sista biten för att lära mig mer om kost och träning och för att kunna bygga muskler samtidigt som man skall kunna få en balans i vardagen och på så vis få det till en livsstil och inte bara en viktnedgång. Det svåra blir nu att hålla vikten.
 
Vad har varit din största morot för att lyckas?
Svar: Mina barn helt klart. Vill ge dem en frisk och pigg mamma som också kan vara en förebild för dem. Samtidigt som dem får kost och träning i livet som något helt naturligt.
Sen har det varit drivande att motbevisa alla som inte trott på mig. Alla som mobbat mig genom min uppväxt. Att bara kunna visa dem att jag är så mycket bättre och att jag faktiskt kan allt jag vill. Och jag ville visa andra nu att ingenting är omöjligt och med rätt vilja kan man komma långt. =)
 
 
Hoppas ni fått svar på era frågor och tveka inte att slänga in fler fårgor. Tack än en gång ni underbara läsare!
 
With Love // Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela