Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Hur man når sina mål

Publicerad 2015-11-13 10:17:40 i Allmänt, Familj, Kost&hälsa, Tankar & Åsikter, Träning,

Ja hur skall man göra för att nå sina mål? För det första måste man sätta upp ett mål, det kan ju vara precis vad som helst. Vad vill man uppnå? Alla har vi olika mål i livet och även flera mål att uppnå. 
Börja med att dröm stort, skrämmer inte dina drömmar dig så dröm större!

Det viktigaste för mig för att hålla fokus mot mina mål är att ställa frågorna:
"-varför skall jag göra detta?
 -Vad kan jag göra för att nå dit?
 -vad måste jag göra för att nå dit?"

I mitt fall handlar detta om en hälsosam livsstil. Att få må bra med mig själv. Ett mål jag satte för ett år sen var att jag skulle springa kretsloppet.
Varför?: För att bevisa för mig själv och andra att jag kan.
Hur jag gjorde?: Utökade promenaderna till små joggingturer,  körde ett program för att lära mig springa 5km på ett visst antal veckor.
Vad måste jag göra?: Få in rutiner på att flera gånger i veckan börja springa/jogga och även träna styrka för att stärka upp kroppen inför en mil i löparspåret. 

Och för att även få detta hållbart gå ner mer i vikt för att minska påfrestningarna på knän och leder. 
Många tror att man måste offra saker för att nå sina mål och drömmar men i slutändan handlar allt om prioriteringar. Att offra något låter så negativt och automatiskt verkar det som något dåligt, se det heller som val, i detta fallet jag valde bort massa onyttigt och ligga och dra mig i sängen för att istället välja träningen och en hälsosammare kost som bara skulle gynna mig för att nå mitt mål. 
Jag offrade inte fredagsmyset utan jag valde bara ett nyttigare alternativ. Och ja självklart finna det ännu socker och snabbmat i mitt liv men inte i närheten som det var innan. 
Det jag nu måste lära mig är att ett onyttigt mål sällan gör inget. Och att jag inte skall stirra mig blind på vågen. 

Tills nästa år har jag satt ribban betydligt högre än iår, jag skall klara milen under 50min på kretsloppet (sprang på 57:54min iår). Jag skall anmäla mig till Borås Actionrun. Detta innebär mer träning och mer löpning med fokus på både styrka och uthållighet. 
Och men stora dröm som skrämmer mig som jag nämnde i början att man skall ha är att en dag i framtiden vill jag genomföra ett triathlon. Om det låter extremt? Japp det gör det. Kommer jag klara det? Klart om jag bara ger mig fan på det. Återigen så handlar allt då om prioriteringar. Och sätta upp delmål inför det stora målet. Först kunna springa halvmaran, sen kunna cykla 9mil och sen kunna simma långt. Babysteps, ta en sak i taget för att sen utöka och utmana sig själv. Rom byggdes inte på en dag.

Precis såhär har även min väg ner i vikt sett ut. Jag bestämde att jag skulle halvera mig. Hallå gå ner 70kg utan operation. Ärligt sagt trodde jag inte på det själv och jag lovar att ingen trodde på mig heller när jag bestämde det. Men även här se på fan, nu är jag 4kg(?!?!) ifrån mitt största (minsta!?!) mål i livet. Jag gjorde något jag själv inte trodde på. Det är väl bevis nog att allt är möjligt? När skrämmande fantasi drömmar blir till verklighet. Men vägen ner har varit allt annat än rak. Den är jätte krokig med fler hål, vissa djupare än andra. Vissa tar man sig ur själv och vissa behöver man hjälp av någon annan för att klättra sig ur.

Men vad ni än har för mål och drömmar i livet så kom ihåg att allt handlar om prioriteringar och inte att man måste offra något. Se allt så positivt som möjligt så kommer resten falla på plats!

Fredagen den 13:e!

Ja hur många är skrockfulla idag och tror det värsta om allt?;). Haha för mig är ju detta en toppen dag då 13 är mitt turnummer. Och ja än har jag haft tur. 
Började morgonen med en smarrig grötfrukost och en stor kopp grönt te med smak av Lemon Macaroon MUMS! Och då det är vilodag idag blev det en morgonpromenad med. Och redan där hade jag turen på min sida. Stormig pw blev det men slapp regnet som nu öser ner. Det är tur!

På plats i butiken sen blev det en snabb mellis med lite extra energi i form av en nocco Persika samt en protein bars från mm Sports med låg sockerhalt. (Glöm ej att kolla innehållet i era bars, bara för att dem heter protein bar och kommer från något flashigt märke behöver de inte betyda att dem är nyttiga. Vissa innehåller lika mycket socker som en chokladbit men med tillsatt protein. Så kalla det mer för godis med extra protein ist)

På jobbet idag blir det att packa ner det sista som är kvar av halloween grejerna för att göra plats inför julsakerna som skall upp snart och även leveranser med nya produkter inför julhandeln. 


Så idag blir det mer sköna och bekväma kläder för en bra rörlighet. Så inga stövlar med hög klack när man skall klättra i skyltfönstret haha. 

Missa inte denna super dealen!!

Jag har fått möjligheten att kunna ge er 20% rabatt (går att kombinera med studentrabatten)  på Patricias tjänster. Så ge er själva eller någon ni bryr er om den bästa julklappen: onlinecoachning med världens mysigaste coach som levererar grym kunskap och ger en resultat man bara kunnat drömma om. Bara se här, på 7 veckor har detta skett!:

 
Alltså kolla in mina axlar!  I love it och det kan bara bli bättre. Detta är nog den bästa investeringen jag gjort. Och nu är det bara tre veckor kvar av dieten med. Det har varit tufft och utmanande men så värt det! Så kontakta Patricia på "[email protected]" och ange mitt namn (Linda Dyplin)  för att ta del av detta erbjudandet. Det gäller bara dem fem första!! ( där efter är det 10% rabatt som gäller). Och hon har blivit så mycket mer än bara min pt/coach. Kan även kalla henne min vän och ser fram emot framtida kontakt efter dieten med. Så detta har varit en vinst i dubbel bemärkelse,  byggstenar och kunskap till min hälsosamma livsstil och en ny vän! 

Nu mina kära vänner och läsare,  stay positive!

Peace!// Linda 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-11-13 21:08:47

Gud vilket bra inlägg, älskar din blogg! Gå gärna in på min blogg och tävla om ett skal som du får designa alldeles själv. http://amandahans.se/2015/november/tavling-mitt-egendesignade-skal.html Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-11-14 14:48:47

Shit vad taight du har blivit!! Imponerande!!

Svar: åh tack snälla!!😘
Linda Dyplin

Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Publicerad 2015-11-20 20:08:41

Grymt jobbat! Och bra inlägg :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela