Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Träning och massa funderingar.

Publicerad 2015-11-16 19:14:24 i


Då jag och barnen sov över hos mina föräldrar igår efter kalaset så kunde jag åka iväg på förmiddagen och träna medans dem var kvar och lekte på gården. Körde på enligt schemat för dagens benpass. Mitt i kommer en annan karl fram och frågar om jag skulle kunna hjälpa honom med en av maskinerna då han inte fick rätt kontakt med musklerna när han körde.
Kände mig faktiskt lite hedrad att han ansåg mig som kunnig nog att nunna hjälpa honom. Han sa att han var impad över hur jag körde på och undrade om jag satsade på någon tävling framöver då jag tränade hårt. Haha kunde inte låta bli att skratta lite. Nej med denna kroppen kommer man ingen vart för tävling men lite kul ändå att få en sån komplimang som jag faktiskt tog det som. 

Blev ett redigt svettigt och tungt pass idag iaf. Trodde dock det skulle vara relativt lugnt på gymmet vid nio tiden där men icke här var det fullt av människor. Men ändå härligt att se så många äldre faktiskt hålla igång och träna. Det är mitt mål med att när jag är 70år skall jag ännu hänga på gymmet ;). 

Halv dålig bild men än en gång försöker rutorna titta fram under all hus och fett på magen.

Jag har som känt svårt för huden och hänget på min kropp. Hemska celuliter på Rumpa och Lår tex. Har massa hud från ryggen som tynger ner. Kan greppa stora veck och seriöst lyfta upp både rumpa och lår. Men trotts alla komplex jag har så är jag ändå stolt över min kropp. Just denna kroppen har gjort så mycket för mig.


Den har gett mig två barn. Två vilda underbara små monster ;). Älskar dem över allt annat. Denna kroppen har trotts kraftig fetma ändå hållt sig frisk och stark. Jag måste lära mig att se allt som är positivt med denna kroppen och inte haka upp mig på allt jag inte gillar. Nöjd kommer jag aldrig bli men med tiden skall jag lära mig att acceptera vem jag är. Och att just jag duger som jag är. Det finns bara en av mig (tur är väl det kanske haha) och just jag är mamma till mina barn så därför måste jag lära mig detta för att kunna vara den rätta förebilden för mina barn. Att dem är perfekta precis som dem är. 

Idag köpte jag ett nytt te på lidl med när jag svängde förbi där efter gymmet. Såå gott. Smakar körsbärsgodis hihi. Kan verkligen rekommendera det. 

Det fanns flera olika smaker så blir nog att köpa hem dem andra och testa dem med. Blivit en riktigt te drickare haha. Jag som aldrig kunnat få i mig det innan.

Nej nu blir det slapp i soffan till nya Minionerna på tv och fortsätta uppdatera nyheterna om alla hemskheter som händer i världen nu.. Usch är ärligt sagt rädd för vart detta kommer leda. Tredje världskriget är här..

Var rädda om varandra!

// Linda 

Kommentarer

Postat av: enklaknep - inspiration för briljant människor

Publicerad 2015-11-16 21:05:34

Vad kul att du fick en sån fantastisk komplimang på gymmet, vad jag kan se på bilderna är du klart värd fler av den sorten. Grymt bra jobbat!du ser verkligen sund ut.

Fina små monster har du med :) Gissar att de valde minionerna :P

Det hade varit kul att läsa vad du tycket om de andra smakerna på lidels te. Får se om jag hinner köpa dom innan du hinner skriva om dom på bloggen :)

Ha en fantastisk kväll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela