Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Morgonträning

Publicerad 2015-11-21 11:28:11 i Familj, Tankar & Åsikter, Träning,

Klockan ringde vid sex i sin vanliga ordning på lördagar. Nästan lika tungt varje gång att kliva upp. Men det är bara att bita i det sura äpplet och kliva upp. Att ligga kvar i sängen tar mig inte närmare mina mål. Maken åkte vid halv sex idag för att möta upp sina kollegor för att flyga mot London. I skrivandes stund skickade han precis sms om att han hade landat nu. Skönt den biten gick bra iaf!
 
Var nog extra trött i morses eller något. Gröt som jag lagar varje morgon misslyckades jag kraftigt med idag.. -.-'.. Brände botten men orkade inte göra ny så fick vackert äta gröt med en touch av bränt haha...
Vinterkylan ville hälsa på inatt med så i morses åkte den varma jackan fram med min extra pälskrage. SÅÅ snyggt och gosigt!
 
En bieffekt med att ha gått ner massa i vikt är ju att jag fryser hela tiden. Vet inte om det är för att man har mindre underhudsfett eller om det är något annat men ärverkligen alltid frusen. Inne som ute spelar ingen roll... Hade allra helst velat ha en Canada Goose jacka, dem om något skall man ju kunna hålla värmen i.. Men moralen i mig säger stopp. Det ligger djurplågeri bakom dem så därför håller jag mig till fuskpäls istället. Men denna jackan från Bondelid känns riktigt kraftig och gosig så hoppas den klarar flera minus så jag slipper fruser arslet av mig haha..
 
När jag kom till gymmet blev axlar, rygg, bröst och cardio.
 
 
 
 
 
Dagens upplägg finner ni här:
 
15 min uppvärmning på crosstrainer (lutning 20, motstånd 40)
Utåtrotation i cable 3x25 reps 4.5kg
Marklyft 4x12 reps 50kg
Latsdrag i cable 4x12 reps 27.5kg
Stångrodd supinerat grepp 2x12 reps 12kg+stång, 2x8 reps 15kg+stång, 1x6 20kg+stång
Högbred stångrodd 3x20 reps 5kg+stång
Face pulls med rep i cable 4x12 reps 29kg
Omvända flyes på lätt lutande bänk 3x12 reps 2kg hantel, 1x8 reps 3kg hantel
Ryggresning 3x20 reps kroppsvikt
Hantelpress 12 reps -superset- flyes med hantlar 12 reps x4 7kg resp 3kg
Triceps pushdown med stång i cable 12 reps -superset- Triceps kickbacks med hantlar 12 reps x4 23kg resp 3kg
Cardio: 15min promenad på 5.8km/h med 15% lutning med spänd rumpa i varje steg ;)
 
 
 
Avslutade sen med 15min i solariet! I love it! IDag vankas det en heldag på jobbet i sin vanliga ordning men vid halv 2 och fram till stängning har jag en kollega att jobba med vilket gör dagen så mycket roligare och kommer framförallt gå snabbare! Dagens outfit idag blev:
 
 
 
Vet ni vad? Det är en väldigt skön känsla att börjat lära sig att acceptera sig själv. Att man faktiskt trivs med sin spegelbild. Jag kan säga att jag känner mig fin/snygg idag och faktiskt mena det. Jag är nöjd och stolt över mig själv. Jag duger mer än väl. Känslan att se min makes blick som strålar när han ser mig, och höra hans komplimanger om hon fin han tycker jag är och faktiskt kunna känna att det stämmer, ja det är en underbar känsla!.
 
 
Snart har mina 3 månaders onlinecoachning nått sitt slut. Kan inte annat än vara riktigt nöjd med resultatet och kan starkt rekommendera er att anlita Patricia (klicka på hennes namn för att komma till henes sida) coachning att nå era mål. En ung och alert tjej som verkligen är mån om sina klienter och tar sin roll som pt/coach på högsta allvar. Tillgänglig 6 dagar i veckan, hur många är det liksom? Och ikväll har hon t o m bjudit hem oss till sig i sin nya lägenhet för middag och mys! Can't wait!
 
Så gör som jag och investera i er själva! köp 3 mån onlinecoachning och få 20% rabatt på 3995:- (går att kombinera med studentrabatten). Hon startar ett nytt gäng nu den 7 dec, så vänta inte tills efter nyår för att starta ditt nya liv, börja nu!
 
Ni får ha en underbar dag. Glöm ej att skicka in era frågor så svarar jag på dem senare idag!
 
With Love // Linda

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2015-11-21 12:19:23

Härligt. bra jobbat. Motiverande

Svar: Tack snälla!😘
Linda Dyplin

Postat av: Linda

Publicerad 2015-11-25 19:31:07

God damn vilken snygg jacka! Vart får jag tag på en sån goding? 😛

Svar: visst är den!😍👌.. köpt på MQ, Bondelid. Sen har jag köpt till en extra fuskpäls krage som jag har ovanpå bara :)
Linda Dyplin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela