Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Proteinrulltårta, såhär gör du!

Publicerad 2015-11-19 22:04:15 i Kost&hälsa,

Måste bara dela med mig av detta ljuvliga recept min mamma såg i en grupp på facebook.. Seriöst jag tror jag dog lite lätt här hemma.
Älskar man lussebullar som jag gör men ändå inte vill vara onyttig så måste ni testa detta receptet!:
 
260g äggvita
40g vanilj whey proteinpulver
0,5g saffran
russin
kokos
ca 200g vaniljkvarg utan tillsatt socker
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 170grader.
Vispa ihop äggvitan och proteinpulvret samt saffran till en fluffig smet. jag vispade i ca 5min.
Bred ut smeten i en långpanna som du klätt med bakplåtspapper. Strö sen på lite lagom med russin och lite lätt med kokos. In i ugnen i ca 10 min. När du tar ut den så lägg ett nytt bakplåtspapper på ovansidan så du kan vända den. Låt svalna på bänken.
Pilla försiktigt bort pappret som den låg på i ugnen, smeten kan fasta lite så man kan få ta hjälp av en kniv så man inte drar sönder den.
Bre sedan ut kvargen på ett tunt jämnt lager och rulla sedan ihop den försiktigt. Låt sen stå i ca fem min innan du skär upp den så den hinner "sätta" sig lite.
Klar att servera!
 
 
Jag skall helt klart göra detta fler gånger samt ändra smaksättningen. Tänk er chokladprotein som kakan och sen täcka den med vaniljkvarg och färska hallon.. Himmel så gott de måste vara.
Här är det bara fantasin som sätter stopp för hur den skall smaka!
 
Ät och njut!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jhennifer

Publicerad 2015-11-19 22:25:47

Tack! Måste prova det receptet! Du är så grym!otrolig inspiration om att man kan lyckas med det man vill. Kram

Svar: Gör det. du kommer inte ångra dig! åh tack snälla! jag gör så gott jag kan iaf <3
Linda Dyplin

Postat av: Karina

Publicerad 2015-11-20 06:17:35

😍😍😍😍Åå åå åå mumms det lät gott. Det måste jag prova göra. Tack för receptet. 😛

Svar: det var helt ljuvligt! du kommer inte ångra dig!!
Linda Dyplin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela