Linda Dyplin

Från +140kg till 70kg utan operation

Morning cardio & tbt

Publicerad 2015-10-25 13:14:27 i Familj, Kost&hälsa, Träning,

Som jag skrev innan skulle vi ut på en mysig promenad och det fick vi. När vi kom hem kom även regnet så vi hade tur. Mestadels fick vi gå i solsken med. Just då är hösten riktigt mysig när man ser lövens alla nyanser i solljuset. Blev nästan 6km iaf.


Hade räknat med ett stort tryck i butiken idag men nee jag undrar än vart alla kunder är.. Är för lugnt så blir en lång dag. Mycket roligare när det händer något hela tiden. Orkade inte gå in för sminkning idag så kör lite enkelt med en sotning och sen vita linser istället. 


Och något helt annat med, idag är det -50kg sen jag bestämde mig för att börja räkna kalorier den 1maj 2014. Idag när vågen stod på 74.9kg så har jag minst gått ner 65kg. (vet ej vad ja vägt som mest. Något på 140kg är det)
 Tog fram en bild från julen 2012, där Vägde jag nog som mest skulle jag tro. Och nej knappt att ja kan känna igen mig själv. Tänk att vikten kan göra så mycket med bara ansiktet. 


Ångrar inte sekund att jag tillslut tog tag i mitt liv. Att jag äntligen lever det liv jag förtjänar och tar hand om den kroppen som skall ta mig genom livet och förhoppningsvis även gett mig några år extra här på jorden med min familj. 
Ingenting är omöjligt och alla förtjänar att få må bra och vara hälsosamma. Som min coach skrev, det är dina dagliga handlingar som har betydelse och inte det du gör någon gång ibland. 

Ta hand om dig, lev gott!

// Linda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Dyplin

Hej! Linda Dyplin var namnet! Jag har gjort mitt livs största resa, först fått två underbara barn, gift mig med mannen i mitt liv och gått ner över 60kg utan operation! Vid -61kg tog jag hjälp av coach med kost och träning den sista biten. <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela